Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб»
Мета. Продовжувати формувати уявлення учнів про особливості зв язного мовлення; вчити переказувати текст; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, творче мислення, мовні навички; сприяти засвоєнню духовних цінностей нашого народу; виховувати шанобливе ставлення до українських державних символів.
Обладнання:демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України».
Тип уроку: урок формування знань,умінь та навичок
Хід уроку
I Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1.Оголошення теми і мети уроку
2 Асоціативний кущ
- Що для вас є Україна?
3.Бесіда
- Що таке символ?
- Назвіть державні символи нашої краіни
- Що таке герб?
- Яким є державний герб Украіни?
- Які кольори є на державному прапорі нашої краіни?
- Що означають ці кольори?
- Де можна побачити Державний Герб Украіни?
- Що символізує тризуб?
III. Робота над новим матеріалом
1.Слово вчителя
Україна - наша найдорожча і найрідніша земля. Виборовши волю, ми повернулися лицем до замулених криниць нашої духовності та нашої історії. Кожна держава має свій символ , який характеризує державу,відображає іі побут, традиції, господарювання, історичне минуле,прагнення народу.
2.Слухання вірша Наталки Поклад «Наш герб – тризуб»
Наш герб-тризуб- це воля, слава й сила.
Наш герб-тризуб. Недоля нас косила.
Та ми росли, ми є, ми завжди будем,
добро і пісню несемо ми людям.
-Що для народу означає герб-тризуб?
3.Слухання тексту «Герб – тризуб».
Тризуб – тисячолітній священний знак нашої краіни. Найдавніші археологічні знахідки тризуба на українських землях походять з першого століття нашої ери. Очевидно,він міг бути символом племені, котре проживало тоді, чи знаком влади. Це плем я згодом влилося до об єднання племен давніх слов ян. Пізніше вони створили свою державу- Киівську Русь.
Зображення тризуба належить до часів князювання в Києві Володимира Великого. Він міг успадкувати цей знак від своїх предків. Цей символ зберігся на золотих і срібних монетах Володимира. У слові «тризуб» міститься число «три». Така повага до числа не випадкова. Наші далекі предки були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому.
4..Бесіда за змістом прочитаного
- З якого часу походять археологічні знахідки тризуба?
- Чим міг бути раніше тризуб?
- Яку державу створили стародавні племена?
- До часів якого князя належало зображення тризуба?
- На чому зберігся цей символ з давніх часів?
- Яке число міститься у слові « тризуб»?
- Що відображає триєдність сили?
Вогонь - вода – життя
Батько – мати - дитя
Мудрість – краса - розум
5.Фізкультхвилинка
6. Словникова робота
Пояснення лексичного значення слів та словосполучень: наша ера,слов яни, Киівська Русь, століття, предки, триєдність
Пояснення граматичного значення слів: археологічні,тисячолітній,Киівська Русь, Володимир Великий, триєдність
7. Складання плану переказу (робота в групах)
8.Озвучування плану лідерами груп
Орієнтовний план переказу
1) Археологічні знахідки тризуба
2) Зображення тризуба часів князювання Володимира
3) триєдність сили тризуба
9.Усний переказ змісту ( по одному учню від групи)
10..Повторне слухання тексту
11.Самостійне складання тексту переказу і його запис
12.Самоперевірка
13. Читання текстів з обговоренням
14.Складання сенканту зі словом «Герб»
IV. Підсумок уроку
-Назовіть державні символи нашої країни
-Як треба ставитись до державних символів Украіни?
-Що символізує тризуб на Гербі нашої краіни?
- До часів якого князя належить зображення тризуба?
V.Домашнє завдання
- Скласти 2-3 речення про Державні символи України
|