Четверг, 19.12.2024, 05:48
Приветствую Вас Гость | RSS

1 КЛАСС

Категории раздела
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 2
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Природознавство

Тема: Як зимують птахи і звірі.

Тип уроку : комбінований

Мета : Встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі, житті рослин та тварин, класифікувати їх. Розвивати уяву, мислення, мовлення, пам'ять , пізнавальну активність учнів. Виховувати любов до природи, бажання допомагати пташкам взимку.

Обладнання : ілюстрації пташок і звірів , годівничка, корм для пташок, таблиця «Хто де зимує», годівниці, диск із записом звуків зимового лісу, ноутбук.

Хід уроку

І.Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Яка пора року настала?
  • Які зміни відбувались в природі?
  • Як змінилося життя комах? Птахів? Звірів ?
  • Чому відбувались такі зміни ?

ІІІ.Мотивація.

1.Слово вчителя

Іноді зима прекрасна. Легкий мороз,пухнастий сніг, сріблястий іній прикрашає дерева . Діти  весело катаються з гори на лижах і санчатах.

А іноді – дмухне зима холодом , завіє хуртовиною, закрутить завією . Мороз аж тріщить . Замовкають пташки , ховаються в теплих житлах люди. Страшенно холодно .

Але не про примхи зими сьогодні піде розмова.

2.Відгадай загадки:

1.Міцний дзьоб він має

Комах з-під кори добуває  (Дятел)

2.Довгі вуха, довгі ноги

Дім його завжди на волі:

Під кущем , у лісі, в полі.

Навіть пень його страхає…

Хто лякливого вгадає? (Заєць)

3.Хвостата , носата, руда і зубата,

Уміє нечутно ступати,

В курник залізати, тягнути курчата.

Як злодійку звати?(Лисиця)

4.Хоч не шию я ніколи,

А голок у мене доволі (їжак)

5.Бідовий хлопчина в теплій сірячині.

По дровах стрибає, крихти збирає (Горобець)

3.Бесіда.

  • В яку групу можна об’єднати слова відгадки? (Тварини)
  • Про яких тварин конкретно йдеться? (Птахи, звірі)
  • Чим птахи відрізняються від інших тварин?
  • За якими ознаками ми розпізнаємо звірів?
  • Доведіть що звірі і птахи відносяться до живої природи.
  • Як пов’язані між собою жива і нежива природа?

ІV.Нова тема.

1.Розповідь з елементами бесіди.

Отже надворі зима. Уявіть собі, що ми подорожуємо зимовим лісом. Вийшли за околицю міста.

А ось і перше засніжене деревце, а на ньому пташки . Придивіться , що за пташки завітали до деревця. (Дятел, горобець, снігур, синичка, ластівка, голуб, ворона)

  1. Які пташки зайві? Чому?
  2. Чому пташки відлітають у вирій?
  3. А як живеться зимуючим пташкам?

 

Взимку пташкам голодно і холодно. Але вони не бояться морозу, тому що тіло пташок вкрите теплим пір’ячком  , а під ними росте густий пух.

Відшукати їжу під снігом дуже важко . А щоб не замерзнути пташкам потрібна енергія . Ми з вами знаємо що енергія – це їжа.

  • Де пташка може знайти корм? Який?
  • Що ми можемо зробити для пташок?

2.Робота з підручником

Ще більше про пташок ми дізнаємося зі статті с.94

1.Читання статті у підручнику

- що нового дізнаємося про пташок?

2.Гра «Нагодуй пташок»

Дітям пропонується вибрати з набору предметів їжу для пташок (насіння, білий хліб, сало, смажене насіння, чорний хліб,  намистинки ) і розкласти до годівничок.

3.Робота у зошиті.

«Хто чим обідає»

*      Яких пташок бачите? З’єднайте стрілочкою пташку і корм, який їй підходить. Розмалюйте ту пташку яка вам сподобалась. (Взаємоперевірка зошитів)

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Продовження вивчення нового матеріалу.

1.Відгадайте загадку

  • Ще не впав на землю сніг -

Ми ховаємось в барліг

І до теплої весни

Поринаємо у сни     (Ведмідь)

Правильно це ведмідь . Отже далі піде мова про звірів. Уявіть , ідемо ми зимовим лісом, а на зустріч нам ведмідь? Це так?

  • А чому ні?
  • Кого ще ми не побачимо у зимовому лісі?
  • Чому?

Борсуки , ховрахи, їжаки, кажани, ведмеді взимку сплять. Цілісіньке літо вони готуються до зими . Нагулюють жир , заготовляють їжу, мостять гнізда, нори. Кажани ховаються у старих будівлях, на горищах , ведмеді сплять у барлозі , їжаки під пеньками.

Але не всі звірі сплять. Продовжуємо подорожувати лісом. Зараз нам самі звірі розкажуть як вони зимують.

2.Інсценування.

  1. Мене знають всі звірі. Я зайчик. На зиму моє хутро стає густішим і світлішим. Взимку я живлюся корою і гілками дерев та кущів, насінням бур’янів . Кожний кущик для мене може стати домівкою.
  2. А я – білочка. Живу в лісі , житло влаштовую в дуплах, а іноді між гілками дерев. Всередині гніздечко вистеляю мохом, сухою травою , литтями і щерстю.У такому гнізді тепло навіть у морози. На зиму я роблю запаси : горіхи, гриби, які легко потім знаходжу під снігом, завдяки доброму нюху. Взимку ховаюсь від холоду в гнізді, а в сильні морози дрімаю там кілька днів . Саме в цей час на мене може напасти мій лютий ворог – куниця.
  3. Так я така ! Знайомтесь я куниця! Я нічний звір . Живу на деревах . Весь день сплю у дуплах , в гніздах білок, лелек чи сорок. Люблю ласувати жабами, мишами. А взимку і білочку можу з’їсти . Бережись.
  4. А мене – красиву, пухнасту , руденьку знають всі. Я – лисичка. Від негоди і ворогів ховаюсь в норі. Живлюсь пташками, мишами, а при нагоді і зайчика молодого можу спіймати.
  5. А я – вовк . Я розумний, спритний і сильний хижак. Живлюся козулями, оленями, зайцями, дикими свинями. Але в взимку мені дуже важко наздогнати здобич. Від холодів я ховаюсь в лігві , яке будую серед коренів дерев у густих хащах.

Дякуємо вам звірі . Але ж у наших лісах водяться лосі, козулі, дикі кабани. А як же вони зимують?

 

3.Розгляньте малюнок у підручнику на с.95

  • Подивіться , як людина допомагає звірам?
  • Хто за професією  ця людина?
  • Що ще робить лісник?

VІІ. Узагальнення вивченого.

4.Гра «Хто де зимує?»

Заєць                                                            у дуплі

Білка                                                             під кущем

Ведмідь                                                       у лігві

Вовк                                                              у барлозі

Мурашки                                                    під корінням пенька

Жаби                                                             у мурашнику

Їжак                                                               на дні ставка, у мулі

Змія                                                               під купою листя

Кажани                                                        у печерах і будівлях

VІІІ. Підсумок уроку

  • Чи сподобався урок?
  • Який висновок можемо зробити?

ІХ,Д/з с.94-95, заготовити їжу для пташок.

Категория: Мои статьи | Добавил: margo (07.01.2015)
Просмотров: 582 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz