Суббота, 18.05.2024, 11:45
Приветствую Вас Гость | RSS

1 КЛАСС

Категории раздела
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 2
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Українська мова

Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб»

Мета. Продовжувати формувати уявлення учнів про особливості зв язного мовлення; вчити переказувати  текст; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, творче мислення, мовні навички; сприяти засвоєнню духовних цінностей нашого народу;  виховувати шанобливе ставлення до українських державних символів.

Обладнання:демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України».

Тип уроку: урок формування знань,умінь та навичок

                                          Хід уроку

I Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань                                                                                                                 

       1.Оголошення теми і мети уроку

       2 Асоціативний  кущ

- Що для вас є Україна?

       3.Бесіда

  • Що таке символ?
  • Назвіть державні символи нашої  краіни
  • Що таке герб?
  • Яким є державний герб Украіни?
  • Які кольори є на державному прапорі нашої краіни?
  • Що означають ці кольори?
  • Де можна побачити Державний Герб Украіни?
  • Що символізує тризуб?

  III. Робота над новим матеріалом   

         1.Слово вчителя   

Україна - наша найдорожча і найрідніша земля. Виборовши волю, ми повернулися лицем до замулених криниць нашої духовності та нашої історії.     Кожна держава має свій    символ , який характеризує державу,відображає іі побут, традиції, господарювання, історичне минуле,прагнення народу.

         2.Слухання вірша Наталки Поклад «Наш герб – тризуб»

Наш герб-тризуб- це воля, слава й сила.     

 Наш герб-тризуб. Недоля нас косила.

  Та ми росли, ми є, ми завжди будем, 

 добро і пісню несемо ми людям.

-Що   для народу означає  герб-тризуб?

         3.Слухання тексту «Герб – тризуб».

Тризуб – тисячолітній священний знак нашої краіни. Найдавніші археологічні знахідки тризуба на українських землях походять з першого століття нашої ери. Очевидно,він міг бути символом племені, котре проживало тоді, чи знаком влади. Це плем я згодом влилося до об єднання племен давніх слов ян. Пізніше вони створили свою державу- Киівську Русь.                                                                                                                                                          

Зображення тризуба належить до часів князювання в Києві Володимира Великого. Він міг успадкувати цей знак від своїх предків. Цей символ зберігся на золотих і срібних монетах Володимира.                                                                                                                У слові «тризуб» міститься число «три». Така повага до числа не випадкова. Наші далекі предки були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому.

          4..Бесіда за змістом прочитаного

- З якого часу походять археологічні знахідки тризуба?         

- Чим міг бути раніше тризуб?                                                                                                                    

  - Яку державу створили стародавні племена?                                                                                        

 - До часів якого князя належало зображення тризуба?                                                                        

- На чому зберігся цей символ з давніх часів?                                                                                    

  - Яке число міститься у слові « тризуб»?                                                                                                   

 - Що відображає триєдність сили?

 Вогонь - вода – життя                                                                                                                      

  Батько – мати - дитя                                                                                                 

Мудрість – краса - розум

          5.Фізкультхвилинка

          6. Словникова робота

Пояснення лексичного значення слів та словосполучень: наша ера,слов яни, Киівська Русь, століття, предки, триєдність

Пояснення граматичного значення слів: археологічні,тисячолітній,Киівська Русь, Володимир Великий, триєдність

         7. Складання  плану переказу (робота в групах)

         8.Озвучування  плану лідерами груп

          Орієнтовний план переказу

1) Археологічні знахідки тризуба                                                                                                            

 2) Зображення тризуба часів князювання Володимира                                                                        

3) триєдність сили тризуба

          9.Усний переказ змісту ( по одному учню від групи)

         10..Повторне слухання тексту

         11.Самостійне складання тексту  переказу і його запис

         12.Самоперевірка

         13. Читання текстів з обговоренням

        14.Складання сенканту зі словом «Герб»

IV. Підсумок уроку

-Назовіть державні символи нашої  країни

-Як треба ставитись до державних символів  Украіни?

-Що символізує тризуб на Гербі нашої краіни?

- До часів якого князя належить зображення тризуба?

V.Домашнє завдання 

- Скласти 2-3 речення про  Державні символи України                                                                                                  

 

Категория: Мои статьи | Добавил: margo (09.01.2015)
Просмотров: 687 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz